reklama

"Facebook má vždy pravdu..."

Som človek, ktorý podľahol facebooku a otvorene si to priznám. Nehanbím sa za to, nakoľko nie som na ňom absolútne závislý. Poznám ľudí, ktorí dokážu aj počas cesty domov v autobuse platiť vysoké sumy za pripojenie z mobilu, aby si mohli pozrieť najnovšie komentáre k ich profilom, fotkám, statusom,... či výsledkom kvízov. Z počiatku na facebooku vznikali zaujímavé kvízy, ktoré boli často vedomostné, alebo typu "spoznaj svojho priateľa". Dnes sa často stretávame s výsledkami našich priateľov z takzvaných "vtipných kvízov" a snažíme sa nad ním pousmiať. Vačšinou komentár obsahuje slovné spojenie "keď to vraví facebook, bude to asi pravda..." Nakoľko však facebooku dôverovať? Nakoľko mu veriť, že náš "priateľ" má narodeniny?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Táto myšlienka mi skrsla v hlave po mojich aprílových narodeninách. Prečo si nevystreliť z niektorých ľudí a neposunúť si narodeniny o cca jeden mesiac dopredu? A tak sa mi dva dni po mojich skutočných aprílových narodeninách v profile ukázalo "Dátum narodenia: 28. mája 1989".

Medzi mojimi skutočnými priateľmi sa neukázal azda nikto, kto by skutočne podľahol nutkaniu mi v tento deň napísať na "nástenku" narodeninové prianie.

Väčšina ľudí, ktorí mi napísali neprichádzajú so mnou do kontaktu príliš často (1x do mesiaca - raz ročne). No napriek tomu sa medzi nimi našlo zopár jedincov, ktorí mi boli schopní popriať všetko najlepšie k narodeninám dva krát, v rozpätí jedného mesiaca. Divné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Módna vlna facebooku sa šíri rýchlejšie ako hurikán Alžbeta. Veľa ľudí sa prihlásilo, veľa ľudí sa mu aktívne venuje, veľa ľudí sa z neho odhlásilo, zmazali konto a snažia sa facebook ignorovať.

Aký to bol pocit mať narodeniny dva krát v priebehu jedného štvrťroka? Celkom nudné a nezáživné. Veľmi ma zaujímalo, či sa mi podarí nachytať niekoho znova a tak som si 29. mája znovu zmenil narodeniny, tentokrát na koniec augusta.

Samozrejme že behom troch mesiacov človek na mnoho vecí zabudne, a tak som bol celkom prekvapený, keď mi jedného dňa v upozorneniach pribudlo cca 20 nových príspevkov na nástenke. Jasné, narodeniny :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zo traja ľudia môj podfuk "prekukli" a verejne prezradili, že si zo všetkých robím dobrý deň. Napriek tomu mi ten zbytok želal znovu všetko najlepšie :) Dvaja či traja dokonca už po tretí krát behom jedného roka :)

Môj veľmi dobrý priateľ mi zablahoželal druhý krát. Priateľ, ktorý mi vždy vyčíta, keď si neviem spomenúť na presný dátum jeho narodenia, hoci mesiac ovládam.

Zaujímavé. Sú ľudia naozaj takí hlúpi, alebo len skrátka v dnešnej dobe pri facebooku absolútne vypíname mozog? Je jasné, že facebook je fenomén, ktorý z veľkej časti ovláda našu spoločnosť. Kto nie je na facebooku v očiach mnohých mladých ľudí nejestvuje. Na facebooku sa odohráva takmer celý náš virtuálny život. Zverujeme sa s pocitmi, s činnosťami, s večerou. Pridávame fotky, komentáre a meníme si dátumy narodenia. Verejne masturbujeme pravou rukou. Riešime naše intímne vzťahy s ľudmi, ktorých sme dva roky nevideli a nikdy sme ich nemali radi. A blahoželáme im k narodeninám. 4 krát počas jedného roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, dnes mám podľa facebooku už štvrté narodeniny v tomto roku. Verili by ste, že sa predsalen našla jedna osoba, ktorá mi blahoželala vždy? Priatelia sa mi smejú a vraj to už preháňam.

Preto sľubujem, že zajtra na facebook nastavím svoje reálne narodeniny a nebudem ich v dohľadnom čase meniť.

Tí inteligentní zrejme dávno tušia, že facebook nevie ani zďaleka všetko. A odkaz pre tých menej inteligentných: Ak už mi gratulujete viac krát do roka, prečo mi nedáte aj dary?

František Horínek

František Horínek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vystudoval som obchodnu akademiu, vystriedal viacero zamestnani, momentalne posobim vo vlastnom podnikani. Zaujimam sa predovsetkym o internet a ekonomiku. Zoznam autorových rubrík:  Social lifeNezaradenéFictionPersonal

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu